25 d’agost del 2012

El color de la carn


El meu fill pintant un dibuix per a la mestra...mama, em passes el color carn, sisplis??? i jo: ????? quin color carn?. Ell em mira perplexe, i es reafirma: aquest     (assenyalant el color "carn" clàssic i tradicional, el de la població caucàsica europea), el, senyores i senyors, tataxan ta taxan, COLOR CARN.

Doncs sí, no importa que ell sigui marró, i per per tant la seva "carn" també ho sigui. El color carn és el color carn. El de tota la vida. Sense dubtes.
I jo: ah!! però, i la teva carn....que no és marró??? I ell, ah sí! és clar...( em mira rar). I jo: doncs? el color marró també és color carn, no? Sí, fa ell, sense ni immutar-se. I continua pintant.

I ...... una mica subrepticiament, vaig afegir a la carta dels Reis Mags, un parell de capses d'aquells colors de Lyra que ja us havíem comentat en un altre "post" anterior, i que, fàcilment podeu trobar a l'Abacus. No és que siguin estrictament fidels a la realitat..la seva propaganda resa així: El rostro del mundo tiene doce colores Si amas la diversidad del mundo, no te pierdas los superpasteles en madera hexagonal Color Giant Skin Tones. Ideados en doce variantes del color de la piel, los Color Giant Skin Tones te regalan unos hermosos retratos, con todos los matices de la tez. Pintados en transparente, disponibles en sobre de plástico). Com a mínim però, et donen altres 12 possiblitats a part del "carn clàssic" ;-)

I sí, Baltasar (no podia ser cap dels altres dos), molt amablement ens els va fer arribar amb una noteta que deia que eren per a l'escola...i nosaltres, obedients, els vam fer arribar formalment.
Si finalment Baltasar, va reeixir en el seu objectiu, ho desconec...Encara que ho dubto, a hores d'ara continuo sentint en boca del meu fill això del color carn-carn, aquell entre rosa-taronja-groc...així que crec que no vam triomfar, que hem d'insistir....una i altra vegada...que sí carn "blanca" caucàsica, que si carn "oliva" dels habitants de l'índic, que si carn "blat" del mediterrani oriental, que si carn "marró claret" d'Etiòpia del sud, que si carn "negre blavós" dels tuaregs...i així una llarga llista interminable....inacabable, com llarguíssima és la llista d'éssers humans...Potser se'ns acut entre tots alguna idea...un concurs de dibuix "multi-ètnic" a les nostres escoles? mmmmm??? alguna proposta????














Aquí us deixem una conferència de la Nina Jablonski al TED sobre el perquè de la diversitat del color de la pell en els humans, i també aquest article del blog de ciencia y humanismo que pensem que us pot resultar útil i interessant.






.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada